پایگاه حفظ و نشر آثار آیت الله تقوایی

پایگاه حفظ و نشر آثار آیت الله تقوایی

چرا پدرم با وجود انجام واجبات و ترک محرمات گرفتار بلا شده است؟

سلام علیکم

پدرم چهار سال پیش بر اثر تصادف ضربه مغزی شدید شدند و حدود دو ماه در کما بودند. بعد از کلی نذر و نیاز و دعا از حالت کما خارج شدند ولی متاسفانه حافظه‌اش را از دست داد و الآن هم درحال حاضر بدون کمک نمی‌توانند راه بروند یا حتی زندگی کنند. پدرم فردی به شدت مذهبی و با اعتقادات قوی هستند طوری که هیچ وقت نماز اول وقت ایشان ترک نشد، نماز، روزه، خمس، زکات، همه واجبات را همیشه انجام دادند، به کسی ظلم نکردند، ۳۰ سال تمام سه‌شنبه‌ها و جمعه‌ها نماز امام زمان عج را به نیت سلامتی و ظهور آقا خواندند. رزمنده بودند و در شهرمان همه به صداقت و اخلاق و مومن بودن ایشان واقف هستند. هدفم از گفتن این چیزها این بود که بگویم با این اوصاف الآن چهار ساله نه نماز می‌تواند بخواند و نه روزه بگیرد و … . تو این مدت خیلی اذیت شدند؛ سر دردهای شدید، بدن درد زیاد، … . برای شفای پدرم دعا کردیم، بسیاری از دعاها را خواندم و ختم‌ها گرفتم، با این حال چرا پدر بنده باید به این وضع دچار شود؟ کسانی را می‌شناسم که یک بار هم نماز نخواندند بلکه اهل فسق و … هستند اما تا آخر عمر هم به قول معروف کک آن‌ها نمی‌گزد. اهل نماز شب بودند، به مردم کمک می‌کردند، واقعا نمی‌فهمم چرا باید به این وضع دچار شوند که برای کوچکترین چیز هم محتاج کمک شده با این حال الآن هم در این شرایط همیشه صلوات می‌فرستد.
مگر نمی‌گویند هر کسی در زندگی با خدا باشد؛ خدا هم او را عاقبت بخیر می‌کند، به خدا این شرایطی که پدرم الآن دارد را هیچ عاقبت بخیری در آن نمی‌بینم. حتی مردم با زخم زبان زدن دل ما را هم خون می‌کنند؛ می‌گویند این همه نماز خواند و به انقلاب خدمت کرد آخر هم هیچ کدام کمکش نکرد.

پاسخ:
بسمه تعالی
سلام علیکم و رحمت الله

حتماً خیریت در همین است. نمازها و روزه‌هایی را که نتوانسته‌اند ادا کنند [را] بنویسید تا بعدا تدارک شود. «البلاء للولاء» فرمودند شیعیانمان را با فقر یا بیماری یا گرفتاری آزمایش می‌کنیم تا هم گناهانشان پاک شود و هم مقامات بلندی پیدا کنند. اگر در شرق و غرب عالم برای مؤمن اتفاقی بیفتد، برایش خیر و خوب است؛ مگر به اهل بیت ع طعنه نمی‌زدند؟! مگر مسخره نمی‌کردند؟ مگر مجلس شراب…
همه چیز را خوب ببینید.
دستورالعمل 24 ماده‌ای حقیر را بگیرید و حتما انجام دهید.
در پناه حق و موفق باشید.